Alla inlägg under maj 2010

Av Mia - 24 maj 2010 21:56

hur mycket tvätt har ni andra?

Anna jag vet att ni är i samma kaliber som oss

men resten av Sveriges befolkning

kan omöjligt ligga på samma mängd

Då skulle det inte finnas något vatten kvar

eller el

och Sverige skulle svämmas över

av tvättmedelsfabriker

för det är helt jäkla sjukt

att fyra barn

och två vuxna

kan producera dom här mängderna

Jag gjorde en annan chockerande upptäckt

idag

Ungarna växer även på vintern

Jäklar vad dom växer

det fanns inte ett enda sommarplagg som passade

nån av dom

vilket är väldigt märkligt i sig

men det blev en tur på stan idag

för inköp av sommarkläder

Jag är nu många kronor fattigare

men garderoben är fylld av t-shirts och shorts

så nu väntar vi

på den garanterat sämsta sommaren

i mannaminne

Men ungarna kommer vara jäkligt snygga

när dom går där och fryser







Av Mia - 24 maj 2010 21:45

som gör en riktigt riktigt glad

Som dom här två tablettaskarna



Kan man annat än älska

både make

och barn

Puss på er!


Av Mia - 23 maj 2010 19:15

Lyckades tappa datorn i golvet

och spräckte skärmen

bra Mia

Jäkligt bra

Av Mia - 23 maj 2010 19:02

det blev ett sjukhusbesök till

Unge herr miniprins

kom på att det här med andning

är något onödigt

Så fort han låg på rygg

eller satt upp

så kippade han efter andan

så akuten fick ett besök

  

för att sedan slussas vidare

till 34.an

Massor av inhalationer

och diverse teorier

men det enda man kunde hitta

var en hård sutur som stack honom i ryggen

Den klipptes bort

och vi skickades hem

och jag var lagom irriterad

En sutur kunde väl knappast vara orsaken

men ta mig f-n

det verkar som det var orsaken

knäppa lilla barn

Minigolfen fick således vänta

till på fredagen

      

då vi även tog en liten picknick

Lördagen var en riktig segdag

ända tills vi drog till goda vänner

för grillkväll

och husprat

Hoppades på att få sova ordentligt

då Tinus sov hos en kompis

För dom som inte vet så har han grava sömnproblem

och tvångstankar

vilket gör att han aldrig somnar innan 24

dvs

vi somnar aldrig innan 24

Sömndrömmen blev dock just en dröm

då Viggo kräktes ner hela sängen

och sig

mitt i natten

och oron fick min hjärna att gå på högvarv

Lyckades till slut hana i dvala

vid 7 i morse

lagom när Adde vaknade

När jag sätter ord på hur det har varit här

den sista tiden

så känns frånvaron av energi

inte så märklig ändå

Snart är inte bara Viggo tillbaka

Snart återvänder även jag



Av Mia - 20 maj 2010 08:23

har varit fullständigt 

nu börjar det bli lite ordning

lite

Bloggtorka har dock infunnit sig

mycket pga att det är så mycket kring Viggo

samtidigt är det nu jag bode ha något att skriva om

massor egentligen

men det är bara stiltje

Alla ungarna är här nu

och det är helt enkelt så det ska vara

Måndagen gick åt till att deppa ihop

och få lite panik

Tisdagen kom barnen

jag och deras pappa pratade i telefon

i nästan 2 timmar

och det är så skönt att känna

att vi drar åt samma håll

Sen drog hela familjen på cirkus

  

tillsammans med fröken Li

med familj

Underhållande kväll som var något för lång

för Adde och Viggo

Adde blev trött

och Viggo fick ont

så ont att han svettades sjöar

Det är verkligen hemskt att se

att trots morfin och citadon

så blir smärtan outhärdlig

efter mer än 2 timmar uppe

Jag saknar min pigga glada pojke

Men han kommer tillbaka

snart

Onsdagen var en dag i sällskapets tecken

Först Li

Sen Anna

och avslutningsvis Mia

maken jobbade sent

men jag och Mia 

med tillhörande flock

drog på musikkryss och teater

Adde bröt ihop på vägen dit men inget som lite fika

inte kunde bota

Idag blir det besök från Viggos skola

hjälpmedelscentralen 

och picnick med minigolf

framåt kvällen

Jag har fortfarande inte hittat

min kamerasladd

så bilder från veckans äventyr kommer

så småningom

Nu städa


Av Mia - 17 maj 2010 07:56

hoppas jag på

mycket

längtar mig tokig efter

make

barn

lägenhet

katter

Vi ska träffa en ortoped först

så jag vågar inte jubla än

men kanske kanske

kommer vi hem idag

Nu ska vi inhalera

koksaltsindustrin går nog runt

tack vare oss

skål




Av Mia - 16 maj 2010 20:24

på väggarna

när man varit instängd

i ett sjukhusrum

ett tag

Så idag tog jag lite permision

Viggos pappa kom till sjukhuset

och fick träffa prinsen lite

Tack för det Jesper!

Jag och maken drog iväg på husvisningar

först i Falun

sen Borlänge

för att avsluta

med Gagnef

och nog skulle man kunna tänka sig att bygga nytt

OM banken tycker att man är intressant

OM man hittar en tomt

Om vi kan komma överens

Mao

något nybygge blir det antagligen inte

men det hade varit skoj

Viggo svettas

jesus min get

vad han svettas

och vi vet inte varför

Han reagerar väldigt märkligt

på vissa mediciner

så det kan ju vara en anledning

eller så har han ont

eller så jobbar han på att rädda jobben

för alla som jobbar på sjukhustvätten

Nu sover han iallafall

och jag har väldigt

väldigt

tråkigt



Av Mia - 16 maj 2010 10:54

och då det börjar bli en del läsare på bloggen

så lägger jag ut annonsen även här

Har ni något i bostadsväg

känner någon som har något

eller har en hamster som har en kusin

vars grannes moster äger något som kan passa

så snälla hör av er

Vi älskar vår lägenhet

massor

men tre rum är för lite

oavsett hur stora dom är

så flytta är det enda vettiga

om vi inte ska strypa varandra därhemma

och det verkar väl lite onödigt

Några som inte ska strypa varandra är Pia och Ove

som äntligen ska göra slag i saken

Grattis söta ni!


Om Viggos mamma

Här är jag-Viggos mamma.
Är även mamma till Tinus Kasper och Adrian, dom är inte bortglömda.
Bara mindre dramatiska i sin framtoning.
Jag har världens bästa ungar
Kaxiga Bråkiga Busiga Kärleksfulla
Som alla barn
Ändå är dom bäst
Märkligt
Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards